pátek 8. prosince 2017

Recenze - Divotvůrce

Divotvůrce (Divotvůrce, #1)Oficiální anotace 

Magie je zrádná hra! První díl napínavé fantasy série.

Někdy vám život rozdá karty, se kterými nejde hrát. A jedinou cestou k přežití je naučit se triky! Jste-li zasvěcenci Jan’Tepu, měli byste být připraveni prokázat své magické schopnosti a stát se divotvůrcem. Jenže Kellen nezdědil žádné magické nadání a hrozí mu naprosté zostuzení. Do města však dorazí tajemná cizinka Ferius Parfax, která ho přiměje vybrat si jinou cestu. Je složitá a nevyzpytatelná, ale možná je Kellenovou jedinou nadějí.

Proč jsem si knihu vybrala?

Může za to Ola z Nofreeusernames. Občas se nechám strhnout davovým šílenstvím a nechám se nalákat na knihu, o které bych sama od sebe asi nepřemýšlela. Ne, že bych fantasy příběhy neměla ráda, ale Divotvůrce jsem moc nevídala ani u zahraničních booktuberů, které sleduju, takže se mi kniha neměla jak zarýt do podvědomí. Ola to ale dokázala!

Něco málo k obálce

Všechna zahraniční vydání včetně toho našeho zachovala originální obálku. A to je dobře! Vypadá totiž setsakra dobře. Je laděna do červena a je inspirovaná kartami, které u sebe nosí jedna z hlavních postav. Grafické zpracování se tedy povedlo a už se nemůžu dočkat toho, jak bude vypadat druhý díl.

Hodnocení

Výsledek obrázku pro spellslinger de castellOd Kellena se jako od syna jednoho z nejmocnějších mágů v zemi čeká, že zvládne kouzelnické souboje na jedničku, vyslouží si své magické jméno a připojí se tak k řadám svých nadaných spolužáků. Jenže je tu jeden háček - Kellen neovládá prakticky žádnou magii. Pokud tedy selže, nejenže si vyslouží veřejnou ostudu, ale skončí mezi Sha'Tepy, kteří slouží magicky nadaným Jan'Tepům. S příchodem tajemné Daromanky Ferius Parfax do města se jeho šance ale zvyšují - pokud je ochotný spojit se s tajemnou cizinkou, která toho ví víc, než přiznává. V sázce je hodně - Kellenův život, čest a uznání jeho rodiny. Dokáže se Kellen stát Divotvůrcem?

Divotvůrce je prvním dílem ze stejnojmenné (nejspíš) šestidílné série z pera Sebastiena de Castella, který má na svědomí čtyřdílnou sérii Greatcoats. Příběh se odehrává ve fiktivním fantasy světě, ve kterém je nejdůležitějším symbolem moci magie. Společnost je rozdělena na Jan'Tepy, kteří vládnou magií a Sha'Tepy, kteří jim slouží a magii neovládají. Každý občan podstupuje magické zkoušky, po jejichž složení se zařadí mezi Jan'Tepy. Autor v prvním díle své série svět dostatečně dobře popisuje, tudíž se v něm ztrácet fakt nebudete. Malinkatý problém by možná mohl nasat se jmény postav a názvů, které jsou občas trochu krkolomné, na druhou stranu ale originální a k pořádné fantasy tak nějak patří. Autorův styl psaní je velmi čtivý, ve správných momentech napínavý a dobrodružný. Je vidět, že má autor velkou fantazii - o tom se přesvědčíte nicméně sami (třeba postava kočkoveverky, která je tak správně sarkastická, že to příběhu prostě bodne). Zlehka je zde naznačená i romantická linka, která ale pouze na pozadí dokresluje děj.

"Za svůj souboj neobdržíš žádný zlatý kotouč, chlapče. Propadneš u dalších tří zkoušek, stejně jako jsi propadl u té první. Pak skončíš mezi Sha'Tepy, kam patříš."

Výsledek obrázku pro spellslinger feriusCo se týče postav, největší prostor samozřejmě dostává náš hlavní hrdina - Kellen. Jako syn jednoho z nejmocnějších mágů musí splnit jistá očekávání, která od něj společnost má. Kellen je velmi sympatický hrdina, který se na svůj věk chová velmi inteligentně, prozíravě a i přes ne zrovna pěkné vztahy v rodině k nim chová respekt a snaží se je pochopit. Jeho očima získáváme přehled o tom, jak společnost mágů a sluhů vlastně vypadá. Velkým lákadlem je postava Ferius Parfax, která je jednou velkou neznámou. Prakticky až do konce knihy nevíte, kdo Ferius doopravdy je a co dokáže. Já osobně jsem si ji ale i tak hodně oblíbila, jelikož se i přes to, že je žena, chová neohroženě a nenechá si poroučet od mužů. Smíšené pocity jsem měla ohledně Nephenie (objekt Kellenova zájmu), protože během celého příběhu neustále měnila své názory a byla na můj vkus až moc hodná a milá. Autor dokázal vytvořit i postavy, které jsem ráda neměla. Panahsi - Kellenův nejlepší kamarád .Tennet - Kellenův rival. Kellenova sestra Shalla.

A mé dojmy? Divotvůrce jsem přečetla na jeden zátah za jeden den, takže jsem po dočtení byla slušně KO. Asi to nebyl nejlepší nápad, vzhledem k tomu, že je kniha poměrně dlouhá... I tak jsem si to ale užila. Začátek je sice trochu pomalejší, protože se nejprve musíte seznámit se světem, kde Kellen žije, ale pak se to začne postupně zrychlovat a dostanete i dost té akce a napětí. Jsem neskutečně ráda, že jsem se do knihy pustila, protože tenhle svět mě prostě baví. Je originální, má zajímavé postavy a čte se sám. A ty slibované kočkoveverky? BOMBA! Pokud tedy váháte, jestli si Divotvůrce přečíst, pak jděte rozhodně do toho. Nic takového jsem totiž nikdy ještě nečetla.

Divotvůrce bych doporučila všem milovníkům netradiční fantasy, kterým nevadí krkolomná jména a chtějí zažít něco trochu jiného. Za ty kočkoveverky to stojí, ne?

Celkové hodnocení: 4 z 5 hvězdiček

Děkuji společnosti albatrosmedia.cz za poskytnutí recenzního výtisku. 
Více o knize ZDE

Zdroje:
Anotace a obálka
Obrázek 1
Obrázek 2

2 komentáře :

  1. Pěkná recenze, kniha mě popravdě úplně minula. Což je nejspíš škoda, když tak pročítám tvou recenzi. :) Ještě se po ní podívám. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrá recenze, já se na knížku chystám moje kamarádka jí dostala k vánocům a tím pádem popadne i do mých spárů.

    OdpovědětVymazat